Een ander soort business model
Waar veel webbureaus nog het uurtje-factuurtje model hanteren, en met een full-service dienstenpakket een zo breed mogelijke klantenkring proberen op te bouwen, kiest Media Boutique een andere weg.
Geen uurtje-factuurtje, wel heldere prijzen
Door zo veel mogelijk met vaste en/of vooraf bepaalde prijzen te werken, zorgen we dat klanten niet voor verrassingen komen te staan, en bouwen we zelf ook meer voorspelbaarheid in bij de te verwachten omzet. Daarnaast betaalt een klant voor het eindresultaat, niet voor de tijd die er voor nodig is. Het zal je vast niet verbazen dat veel webbureaus die nog het 'uurtje-factuurtje' model hanteren, het werk in de laatste fase van een project geregeld afraffelen omdat ze eigenlijk al door de vooraf berekende tijd heen zijn.
Doordat we veel technische kennis in huis hebben, kunnen we de zaken die bij elk project weer terugkomen automatiseren. Dit heeft onder andere geresulteerd in de ontwikkeling van ons eigen CMS, en het momenteel in ontwikkeling zijnde Online Dashboard. Deze lenen zich weer prima voor een abonnementsvorm, waarmee zowel doorontwikkelingen als onderhoud gewaarbogd kunnen blijven.
Geen onnodige marges
Het blijft ons verbazen; webbureaus die domeinnaam-registratie aanbieden, en vervolgens een paar euro aan marge rekenen. Die paar euro gaat echt geen verschil maken in je omzet, zeker als je domeinnaam-registratie 'erbij doet'. Alleen de grote prijsvechters die dagelijks honderden registraties verwerken via een geautomatiseerd systeem halen winst uit een paar euro marge per domeinnaam.
Wij zien de registratie van een domeinnaam als service, en berekenen dan ook alleen de kostprijs door.
Geen manusje van alles
De kracht van Media Boutique zit hem in het slim en efficiënt inzetten van design, development en online marketing. Repeterende zaken automatiseren we en herbruikbare techniek voegen we samen tot een pakket, waardoor onze focus naar de maatwerk-techniek van een project kan gaan en we echt grote slagen kunnen maken in het opschalen van een online business. Daar zit onze kracht, en dus ook onze focus.